close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נגד החלטת הממשלה במתווה הכותל

מרכז ליב"הטז אדר א, תשעו25/02/2016

דעה- ההחלטה על מתווה הכותל היא למעשה הכרה ברפורמים והחלטה אומללה. מה אתם יודעים על החלטת הממשלה ומשמעותה?

תגיות:
כידוע החליטה ממשלת ישראל על הקמת רחבת תפילה המיועדת לתנועות הרפורמיות, ליד שריד מקדשנו, הכותל המערבי ששכינה לא זזה ממנו.
 
החלטה זו כוללת
1.      הרחבה פיזית משמעותית של הרחבה הקיימת (המכונה "עזרת ישראל")
2.      מינוי נציגי של הארגונים הרפורמיים והקונסרבטיביים למועצה שתנהל את הרחבה.
3.      קביעה שהתפילה במקום תהיה ע"פ המנהג (אם יש דבר כזה) של הארגונים הנ"ל, (אפילו נשות הכותל שתרצינה להתפלל שם עם מחיצה, תצטרכנה אישור מיוחד.)
4.      הקצאת תקציב נדיב מאוד לניהול הרחבה שהיא בעצם בית כנסת רפורמי.
5.      שינוי מבנה הכניסה לכל רחבות הכותל המערבי כך שיוביל גם לרחבה החדשה, והוספת מסלול כניסה מעורב בנוסף למסלולים הנפרדים לנשים ולגברים הקיימים.
בהמלצות הועדה שעל פיהן התקבלה החלטת הממשלה אף נאמר שאחת הסיבות לכינון הועדה היתה: "מזה זמן רב דורשים הזרם הקונסרבטיבי והרפורמי ביהדות כי תינתן להם אפשרות להתפלל כדרכם ועל פי מנהגם
בכותל"
 
מכל הדברים הללו עולה שבהחלטה זו ישנה בעצם, לראשונה, הכרה ברפורמיים ובקונסרבטיביים כזרמים אותנטיים ביהדות.

סמוך ונראה להחלטה זו, ביום ה' ב' אד"ר התשע"ו, פסק בג"ץ שיש לאפשר טבילות לצורך גיור רפורמי במקוואות של המועצות הדתיות כיון שלא יתכן להפלות בין מתגיירים מזרמים שונים.

גם כאן ניכר מאוד החיזוק מצד בג"ץ להכרה ברפורמיים כחלק מן היהדות.

כבר תקופה ארוכה שארגונים רפורמיים וקונסרבטיביים שותפים - בנגלה או בנסתר - בשורה ארוכה מאוד של נסיונות לכרסם בחומת הדת: הם היו שותפים בהגשת התביעה נגד רב שבקש להזהיר ממורה לריקוד שחיה חיי תועבה (לפי מסורת ישראל), בהגשת בג"ץ שיחייב את המדינה לייסד נישואין אזרחיים, בהוצאת ענף תודעה יהודית מידי הרבנות הצבאית, בהתנכלות לאגודת אפרת הנלחמת בהפלות, בהתנכלות לתקצוב בתי ספר תורניים ותלמודי תורה, בהתנכלות לבתי דין לממונות ועוד רבים, תקצר היריעה מלמנות את כולם.

למראה ההישגים הנ"ל של הארגונים הרפורמיים קשה שלא לחשוב שמבחינתם הרי זה רק אפס קצהו, והם שואפים להרחיב השפעתם ולהגיע להכרה ממלכתית מוחלטת בבתי תפלתם, ברבניהם (וברבותיהם), בבתי הספר שלהם, בגיוריהם, בנישואיהם וכו' ולעקור ממדינת ישראל את צביונה היהודי כמסורת אבותינו.

החל מראשית תופעת הרפורמה, פעלו גדולי ישראל לדורותיהם - החתם סופר, הגרח"ע גרודז'ינסקי, הגר"מ פיינשטיין ועוד - בצורה הנחרצת ביותר להבהיר שלתנועה זו אין חלק באלקי ישראל - פסלו את גיוריהם, בטלו את נישואיהם, אסרו להכנס לבתי תפלתם ועוד.
בימים אלו של חשש אמתי להתעצמות ותפיסת עמדות מפתח במדינה, מצדם של הארגונים הרפורמיים אנו נקראים להציב את עמדתה של תורה כעמוד האש לפני המחנה. 

מצ"ב להרחבה:
לקט מדברי גדולי ישראל - להורדה לחץ כאן
דו"ח ליב"ה על מתווה הכותל - כולל נוסח החלטת הממשלה, ציטוטים וניתוח של המלצות הצוות, הדמיות מחשב אדריכליות ועוד - להורדה לחץ כאן
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה